منابع دکتری هنر

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

منابع دکتری هنر

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه هنر

دانشگاه هنر، با توجه به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره تحصیلی بالاتر شورای هدایت استعدادهای درخشان و بر اساس مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ٢٠ درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه خود را به پذیرش بدون آزمون، در دوره دکتری تخصصی در برخی رشته‌ها اختصاص داد.

این دانشگاه در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

پژوهش هنر تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی، معماری، شهرسازی مرمت اشیا فرهنگی و تاریخی، از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی

دانشجویان نمونه کشوری، معرفی شدگان بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و معرفی شدگان هر یک از واحدهای وزارت علوم نیز در صورت داشتن شرایط فراخوان ضرورت دارد از همین طریق متقاضی شوند و تقاضای این گروه از داوطلبان در فرصت و یا از طریق دیگری بررسی نخواهد شد.

1 -داشتن میانگین کل 16و باالتر در مقطع کارشناسی و میانگین کل 17 و باالتر، بدون احتساب پایان نامه، در مقطع کارشناسی ارشد
2 -بیش از 2 سال از تاریخ فارغ التحصیلی نگذشته باشد.
3 -کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف 1 بخش امتیازات پژوهشی مطابق جدول شماره 1
4 -کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی ،پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی ارایه شده از سوی وزارت متبوع در زمان مصاحبه

مدارک لازم باید تا تاریخ 30/1/1398 از طریق پست پیشتاز به آدرس زیر ارسال گردد:

اصفهان- خیابان حکیم نظامی- چهارراه خاقانی- دانشگاه هنر اصفهان – صندوق پستی 1744 – دفتر معاونت آموزشی و تحصیالت تکمیلی، .

مدارک ناقص و مدارکی که بعد از تاریخ مذکور ارسال شده باشند، بررسی نخواهند شد.

 

جهت اطلاع از جزئیات دکتری بدون آزمون کلیک کنید 

 www.phdphd.org

بالاترین جذب بورسیه خارج از کشور در رشته پژوهش هنر

بورسیه تحصیلی کمک مالی است که دانشگاه ها به دانشجویان مستعد اعطا می‌کنند. به دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند.این شرایط برای مقاطع ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است.

طبق دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم فارغ التحصیلان اول تا سوم ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در مقطع ارشد،با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و داشتن شرایطی مانند کتاب تألیفی و یا ترجمه شده ، داشتن یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور، داشتن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور واختراعات ثبت شده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی،برندگان اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، میتوانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

امسال طبق تصویب ظرفیت بورس اعزام به خارج کشور ۱۶۴ نفر در نظر گرفته شده که رشته پژوهش هنر با ۲۱ کدرشته‌محل، بیشترین میزان بورس را به خود اختصاص داده است.

متقاضیان بورس خارج از کشور باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و همچنین به دست اوردن حد نصاب نمره مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه آموزش عالی دارای شرایط خاص نیز باشند.

بالاترین ظرفیت بورس مربوط به دانشگاه تربیت مدرس با ۱۸ کدرشته، دانشگاه شیراز با ۱۵ کدرشته و پس از آن دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۳ کدرشته است. بیشترین ظرفیت مربوط به گروه فنی و مهندسی با ۵۷ کدرشته است.

رشته پژوهش هنر و گرایش های آن با ۲۱ کدرشته محل بالاترین میزان بورس اعزام به خارج از کشور را دارا است.

 www.phdphd.org

شرایط بورسیه دانشگاه St Andrews انگلستان در رشته هنر

دانشگاه St Andrews انگلستان در مقطع دکتری رشته هنر به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی “داگلاس و گوردون بونیمان” را به مبلغ ۲۰ هزار پوند، اعطاء میکند.

دانشکده تاریخ هنر یکی از همکاران موسسه تحقیقاتی هنرهای تجسمی ( VARIE ) است که در دانشگاه ادینبورگ و در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی با موزه‌ها ، گالری‌ها و دیگر موسسات در بریتانیا همکاری می‌کند .

بخش اصلی تحقیقات دکتری در رشته تاریخ هنر دانشگاه St Andrews در زمینه‌های:

هنر قرون‌وسطایی و رنسانس ، مدرنیسم اروپایی و آمریکایی ، تاریخ عکاسی ، و در رابطه با مطالعات موزه و گالری است.

طول دوره دکتری سه سال خواهد بود و داوطلبین ملزم به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (تافل، آیلتس) هستند.

افرادی که دارای مدرک تاریخ هنر از دانشگاه St Andrews هستند، زمینه بسیار خوبی جهت فعالیت در حوزه:

  • موزه داری
  • گالری داری
  • مدیریت هنری
  • تجارت هنری
  • تدریس
  • فعالیت های رسانه های هنری
  • بازاریابی و روابط عمومی خواهند داشت.
  •  توجه به رشد 6% بورس دانشجویان دکتری، فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری برای سال ۹۷ افزایش خواهد یافت.

    در واقع اولویت سازمان امور دانشجویان، افزایش کمی دانشجویان دوره دکتری در داخل و خارج از کشور برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی است.

    براساس برنامه موجود، دانشجویان دوره دکتری به مدت ۶ تا ۹ ماه می‌توانند از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

    فرصت‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری سال گذشته به ۱۹۰۰ دانشجو رسید است.

    امیدوار هستیم در سال ۹۷ بتوانیم بیش از ۲۰۰۰ نفر را به فرصت‌های مطالعاتی خارج و داخل کشور بفرستیم.

    با توجه به استقبال دانشجویان اگر منابع مالی اجازه بدهد تعداد دانشجویان برای استفاده از بورسیه را افزایش خواهیم داد.

    قطعا در سال جاری ۲۰۰۰ دانشجو را پوشش خواهیم داد حتی امیدوار هستیم از این تعداد نیز بیشتر شود.

    بورسیه تحصیلی

    بورسیه تحصیلی به دانشجویان ممتاز تعلق میگیرد. بورسیه تحصیلی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجو تعلق می گیرد و باعث رشد دانشجو میگردد. در این نوع از بورسیه بخش یا کل شهریه دانشجو پرداخت میگردد.

     

www.phdphd.org

نکات کلیدی مصاحبه آزمون دکتری گروه هنر

طبق اعلام سازمان سنجش در شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی ، سهم مصاحبه 50 درصد و سهم آزمون دکتری کتبی نیز 50 درصد می باشد. از 50 درصد نمره مصاحبه ، 20 درصد آن سهم سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری و 30 درصد آن سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی می باشد.

5 نکته در مصاحبه دکتری گروه هنر همان معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل ، برگزیدگان المیپاد های علمی دانشجویی ، مدرک زبان معتبر، تدریس در مراکز دانشگاهی، داشتن مقالات معتبر و سنجش علمی داوطلبین می باشد(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوالات متداول در آزمون دکتری چیست کلیک کنید)

  1. * مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی
  2. گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
  3. * برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر
  4. * مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی
  5. * مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)
  6. * تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  7. * کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

همانطور که در بالا اشاره کردیم سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری مجموعا 20 درصد از امتیاز مصاحبه آزمون دکتری گروه هنر را به خود اختصاص می دهد که تقسیم این امتیازات بین فعالیت های مذکور در دانشگاه های مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت است . در کنار سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، سهم 30 درصدی مصاحبه علمی و سنجش عملی، در قبولی مصاحبه دکتری تاثیر گذار است. لازم به ذکر است امتیاز بندی و تاثیر مصاحبه دانشگاه آزاد هم به همین شکل خواهد بود و تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه بصورت 50 -50 می باشد .(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چطور یک روزمه خوب برای دکتری بنویسیم کلیک کنید)

www.phdphd.org